Retail

Oplossingen voor retail

Als retailer wordt u steeds geconfronteerd met de veranderende en complexe behoeften van de consument. U wil waardevolle inzichten in de markttrends verkrijgen, terwijl u moeiteloos voorraad, verkoop en klantinteracties beheert. Onze intuïtieve interface en krachtige analyses helpen u om weloverwogen beslissingen te nemen en de winkelervaring te verbeteren.

 Transformeer je retailbedrijf vandaag nog met onze innovatieve software oplossing.

Gencom aankoop

Aankoop

Een effectief aankoopbeleid 

U wilt niet te weinig inkopen en daardoor klanten verliezen wegens onvoldoende voorraad. Tegelijkertijd wilt u ook geen overschot hebben. Onze software helpt u bij deze belangrijke bedrijfsprocessen en maakt besluitvorming gemakkelijker.

  • Economische en beschikbare voorraad, nu en toekomstig
  • Automatisch orderadvies op basis van klantenorders, voorraad en lopende bestellingen
  • Minimum en maximum voorraad NOS artikelen
  • Aankoopstatus (supply chain management, ETD, ETA, monsters ontvangen, etc)
  • Leveranciersbeoordeling (te vroeg, tijdig of te laat geleverd? Prijsafwijkingen?)

Voorraadbeheer

Een efficiënt voorraadbeheer 

Een goed voorraadbeheer is bepalend voor het succes en de groei van elke handelsonderneming. Het zorgt voor kostenbeheersing, klanttevredenheid, operationele efficiëntie, voorraadrotatie, planning, leveranciersrelaties en risicobeheer.

Investeren in een effectief voorraadbeheersysteem doet uw concurrentiepositie versterken en tilt prestaties naar een hoger niveau. 

De GenCom modules zullen uw voorraad optimaliseren door middel van bijbestellen en herverdelen van artikelen. De voorraadwaardering gebeurt aan vaste of gemiddelde verrekenprijs (aankoopprijs + opslag). Eventueel kan u elke voorraadwijziging automatisch laten boeken naar onze Finance oplossing.

Gencom voorraadbeheer
Gencom kassasysteem

Kassasysteem (POS)

Optimaliseer uw klantenervaring

GenCom heeft dé Point Of Sales oplossing voor u: POSflex. Onze jarenlange ervaring werd ingezet om deze kassasoftware te ontwikkelen. Ze vergroot onmiskenbaar de efficiëntie in de winkel en bijgevolg ook van uw onderneming. De kassa wordt continu online verwerkt waardoor alle gegevens zoals voorraad, klanten, bonussen en vouchers in alle winkels steeds up-to-date zijn.

  • Intuïtieve verkoopregistratie
  • E-mail en SMS
  • Digitale kassabon
  • Klantenbeheer
  • Customer loyalty (klantenkaart, klantencheque, …)
  • Tijdregistratie (planningen, werktijden)
  • Omnichannel proof
  • Retouches en herstellingen
  • Geboortelijst
  • Gepersonaliseerde lay-out
  • App voor uw klant
  • Verzendetiketten printen (Sendcloud)

Integratie webshop

Gestroomlijnd proces van A tot Z

Omnichannel, dat is uw klanten een naadloze en consistente winkelervaring bieden, ongeacht het kanaal dat ze gebruiken. Het resulteert in een betere algehele klantbeleving en dus in hogere omzetkansen. Het biedt ook diepgaand inzicht in klantgedrag.

Dit kan dankzij een gestroomlijnde webshop koppeling die GenCom voor u in handen neemt! We zorgen ervoor dat de processen van de webshop worden geïntegreerd met de financiële en logistieke transacties van uw winkels.

Gencom koppeling webshop
Gencom app development

App development

Uw eigen personaliseerde APP

Biedt uw klanten een APP aan waarmee zij hun klantenprofiel kunnen beheren. De klant kan zich aan de kassa met behulp van deze app kenbaar maken. In de app vindt uw klant een overzicht van zijn of haar aankopen, openstaande waardebonnen/tegoedbonnen alsook het saldo van de gespaarde punten. De verkooptickets komen in de APP terecht waardoor ze niet meer geprint dienen te worden.  Ook het behandelen van retouren kan hierdoor vlot en digitaal verlopen.

Met de dailysales APP kan u als zaakvoerder realtime de verkopen van uw verschillende winkels raadplegen. Zo heeft u op elk moment van de dag een overzicht van de prestaties van al uw winkels (aantal verkooptickets, prijzen, maar ook bezoekersaantallen).

Integraties & koppelingen

Tal van mogelijkheden

Software integraties waardoor u  van vele extra functionaliteiten kan genieten, zoals geautomatiseerde verzendprocessen, geoptimaliseerde logistiek  en voorraadbeheer, efficiënte betalingsverwerking, B2B verkoopplatform, extern boekhoudpakket, vereenvoudigde artikelcreatie en aanmaak orders en leveringen.

Gencom integraties
Gencom business intelligence

Business Intelligence

Data is kennis

Via onze software verzamelt u een massa aan gegevens over uw bedrijf. Met de krachtige tool Microsoft Power BI zorgen we voor een uitermate intuïtieve visualisatie van deze data. Complexe gegevens komen tot leven in interactieve grafieken, tabellen, kaarten en diagrammen. Gepersonaliseerde dashboards bieden realtime inzichten en maken Power BI tot een onmisbare tool voor uw dagelijkse bedrijfsvoering.

Wij zorgen voor de koppeling met onze database en indien gewenst, zetten wij ook de rapporten voor u op. Daarnaast krijgt u een uitgebreide training zodat u zelf ook aan de slag kan.

GenCom Finance

Een transparante boekhouding

GenCom Finance is ons financieel pakket. U kan er op een eenvoudige en transparante manier uw boekhouding mee voeren. Het is als losse applicatie te gebruiken, of in combinatie met onze andere software.

Verregaande automatisering is mogelijk, waardoor u de manuele ingave kan beperken!

We kunnen alles aan: zowel de boekhouding van een kleine onderneming als meer complexe administraties van een multinational. Ook uw accountant zal vlot zijn/haar weg vinden bij het onderhouden van uw dossier. 

  • Integratie met overige GenCom applicaties (verkopen en/of voorraadmutaties worden automatisch geboekt)
  • EDI koppeling
  • Klaar voor alle wettelijke aangiftes (aangepast aan de meest recente wettelijke bepalingen)
  • Importeren bankafschriften
  • Importeren van boekingen aangeleverd door derden (loonsecretariaat, …)
  • Scanning en automatisch boeken van aankoopfacturen (p2p) + digitaal archief
  • PEPPOL/UBL ready 
Gencom finance

Features

EDI – Electronic Data Interchange

E-commerce: B2C/B2B webshop integraties

Retourbeheer klanten en leveranciers

Consignatiebeheer

Voorschotfacturatie

RFID

Koppeling met Finance

Document management

WiFi handterminal

Facility management

Referenties

omnibeton

Omnibeton

“In het geval van een probleem, was er altijd een zeer snelle interventie. Maar we hebben nooit een fundamenteel probleem gehad.”

Lees verder »
Vatana

Vatana

“De consultants staan altijd klaar voor ons. Het is een zeer persoonlijke aanpak met een doorgedreven kennis van het product, én van onze noden.”

Lees verder »

Bekijk al onze referenties en ontdek meer

Service & Support ook op zaterdag

GenCom is door de Vlaamse Overheid erkend als dienstverlener voor de KMO-portefeuille. Hierdoor geniet u van 20 tot 30% subsidie voor uw opleidingen!